31 Jan 2019 Lvl. 2
State replied
Alert created on: 08 Sep 2017 Hungary

The Website 888.hu Publishes a List of Eight Journalists Described as "Propagandists"

Source of threatNon-state
CategoryOther acts having chilling effects on media freedom
Partner EFJ/IFJ RSF
Partner EFJ/IFJ RSF
On 5 September 2017, the Hungarian internet portal 888.hu published a list of journalists accused of serving the interests of the American billionaire of Hungarian origin George Soros.
The article explicitly names eight journalists, including a photographer and a producer who are Hungarian or of Hungarian origin, working abroad for Politico Brussels, the German public television ZDF, Bloomberg, and the Reuters news agency.
These journalists are described as "foreign propagandists" and "spokespeople" of George Soros. The international media are presented as "biased” and “stigmatizing." Their only aim would be to "discredit" Hungary on the international scene.
State replies
31 Jan 2019
Reply from the Hungarian authorities (information from the Ministry of Foreign Affairs and Trade)
Open in a new window show-link