Opposition and Independent News Websites Blocked

Update: 19 Dec 2017 No reply yet
Year 11 Apr 2017 Country Azerbaijan Category E. Other acts having chilling effects on media freedom Source of threat State Partner Index , Article 19 Alert level Level 2
11 Apr 2017 Azerbaijan E. Other acts having chilling effects on media freedom State Index , Article 19 Level 2
No reply yet

On 27 March 2017, three websites had their access blocked in Azerbaijan, independent news platform contact.az reported. Meydan TV, Azadliq Qezeti and the local service of Radio Free Europe/Radio Liberty all became inaccessible inside the country. According to independent sources, Azerbaijan Saadi (Azerbaijan Hour) had also been inaccessible for the past week. Azerbaijan Hour is a YouTube video channel, managed by editor-in-chief of opposition newspaper, Azadliq, who is currently living in exile.

Updates

19 Dec 2017 : On 19 December 2017, the Baku Court of Appeal upheld the ruling to block access to RFE/RL Azerbaijani service, Azadliq, Meydan TV & 2 other Internet TVs.
15 May 2017 : Court orders block to websites of RFE/RL Azerbaijani service, Azadliq, Meydan TV & 2 other Internet TV.
28 Apr 2017 : A district court in Baku began on 27 April 2017 hearing a lawsuit that seeks to compel internet service providers to block access to the sites. The lawsuit was filed by the Azerbaijani Ministry of Transport, Communications, and High Technology.

Follow-ups

26 Sep 2017 : The CoE Commissioner for Human Rights recalls that any restrictions on access to Internet content should be based on a clear and predictable framework affording guarantee of judicial oversight to prevent possible abuses.
follow us follow us
Follow-ups to alerts Follow-ups to alerts
Twitter feed Twitter feed
Partners Partners
Thematic factsheets Thematic factsheets

OCTOBER 2017 Factsheet on detention with a view to expel, return, transfer or extradite a person to another country